Продажбата на електрични возила во Германија во јануари е намалена за 55 %

Во декември германската влада одлучи да ја прекине програмата за поттикнување за купување електрични возила, по што продажбата на такви видови возила значително опадна…

Во споредба со декември 2023 година, продажбата на нови електрични возила е намалена за 54,9 отсто во јануари 2024 година, додека продажбата на plug-in хибриди во првиот месец од 2024 година е намалена за 19,6 отсто.

Сепак, пласманот на возила со мотори со внатрешно согорување е зголемен за повеќе од 9 отсто (+9,1 отсто за бензински мотори, +9,5 отсто за дизел мотори).

Малиот скок на возилата со мотори со внатрешно согорување не беше доволен за поддршка на автомобилскиот пазар, кој се намали за 11,7 отсто во споредба со декември 2023 година, според текстот објавен во Auto Business Insight.

Иако ненадејното отстранување на стимулациите несомнено го направи падот на продажбата на електрични возила повеќе акутен, тоа не е единствената причина за падот на продажбата. Падот на продажбата започна во декември, што ги натера експертите како Константин Гал (Constantin Gall) од западноевропските пазари на EY да сугерираат дека постојат основни проблеми кои придонесуваат за падот.

„Слабата економија, високите финансиски трошоци и значајните геополитички тензии доведуваат до неподготвеност и за поединците и за компаниите да купуваат“, изјави Гал за Wall Street Journal.

Тој додава дека недостатокот на стимулации ќе биде предизвик за производителите на автомобили и дека „се на сè, 2024 година веројатно ќе биде тешка година за автомобилската индустрија“.

Војна со цени започнува и во Германија, каде компаниите како Volkswagen, Tesla и кинеската BYD најавија намалување на цените на електричните модели.

Аналитичарите предвидуваат дека намалувањето на цените ќе продолжи до 2024 година, што може да биде тешко за помалите компании.

Германската автомобилска асоцијација, VDA, предвидува раст од 2% на глобалниот пазар на патнички автомобили во 2024 година, на 77,4 милиони автомобили, речиси исто како и нивото пред пандемијата од 78,8 милиони. Сепак, здружението предвидува пад од 1% на германскиот пазар на автомобили за истата година, со пад на продажбата на 2,82 милиони автомобили, што е пад од 25% од нивото пред пандемијата, според Reuters. Конкретно, се предвидува дека продажбата на електрични возила ќе падне за околу 9%, и покрај растот на производството од 19%.

Германија, сепак, останува еден од најдобрите светски извозници на автомобили, што би можело да понуди одредено олеснување за производителите на автомобили во услови на предизвикувачки изгледи за индустријата.





НАЈНОВИ