Синтетичките горива не се толку добри како што се мислеше?

Ineos Automotive е песимист во врска со тезата дека синтетичките горива може да го продолжат животниот век на моторите со внатрешно согорување (ICEs), дури и откако ЕУ одлучи да дозволи ограничена употреба на алтернативи на јаглеродно неутрален бензин за нови автомобили по 2035 година…

„Едноставно нема доволно синтетичко гориво во моментот и ќе биде исклучително скапо“, изјави извршната директорка на компанијата Лин Калдер (Lynn Calder) за Financial Times.

Според тоа што го пренесуваат информативните агенции, производителот на теренски возила Ineos Grenadier силно ги критикуваше забраните на ЕУ и Велика Британија за продажба на нови автомобили со мотори на внатрешно согорување од 2035 година, тврдејќи дека тоа ги принудува производителите на автомобили на електрични погони на батерии без да препознаваат алтернативи.

Синтетичките горива, или е-горивата, се рекламираат од компании како Porsche и Bugatti како еколошка алтернатива што ќе им овозможи да продолжат да продаваат автомобили со со мотори на внатрешно согорување. Сепак, Ineos не е сигурен дека синтетичките горива би можеле да ја пополнат празнината.

„Се чини дека е далеку, во смисла да се има доволно гориво за да се одржи жива флота со мотори на внатрешно согорување по цена што е вкупен трошок за сопственост за клиентите што би било прифатливо“, додава Калдер.

Ineos подготвува прототип на Grenadier со водородни горивни ќелии. Сепак, основачот и претседател на компанијата, Сер Џим Ретклиф (Sir Jim Ratcliffe), претходно беше дека водородот го носи и проблемот со високата цена, заедно со недостатокот на инфраструктура за гориво.

„Се враќате на економијата на производството и инфраструктурата потребна со водород“, рече Ретклиф на претставувањето на теренецот Ineos Fusilier (на сликата).

„Во САД, производството на водород чини една петтина од тоа што чини во Европа, така што во ЕУ ќе треба да платите 500-600 евра по резервоар гориво во споредба со 120-130 евра по резервоар во САД.

Ineos Fusilier ќе се продава со електрични батерии и бензинско-електрични погонски единици за да се прошири опсегот.

Porschе е водечки производител на автомобили во однос на застапувањето на синтетички горива. Таа инвестираше 62 милиони фунти во пилот производство на гориво во Чиле до крајот на 2022 година, со цел од околу 130.000 литри годишно.

Извршниот директор Оливер Блум (Oliver Blume) рече дека синтетичките горива би можеле да го продолжат животниот век на Porsche 911 со погон на со мотори на внатрешно согорување до крајот на деценијата.

Bugatti, сега делумно во сопственост на Porsche и Rimac, исто така гледа на е-горива за да го продолжи животниот век на со мотори на внатрешно согорување на хипер автомобилската компанија, изјави извршниот директор Мате Римац на конференцијата на Financial Times.

Компанијата би можела потенцијално да изгради „прекрасни бензински пумпи на Bugatti“ за сопствениците да синтетизираат сопствено е-гориво дома, рече Римац.





НАЈНОВИ