VW сака ЕУ да ги ублажи своите цели за емисија на јаглерод диоксид

Производителите на автомобили се соочуваат со казна од 95 евра за секое возило регистрирано во ЕУ кое нема да ги исполни построгите цели за намалување на CO2…

Групацијата Volkswagen сака европските регулатори да отстапат од целите поврзани со емисиите на јаглерод диоксид, кои треба да стапат на сила следната година и да ги изложат производителите на автомобили на високи казни.

Според компанијата за истражување на пазарот JATO Dynamics, VW треба да ги намали емисиите за околу 15 проценти следната година, исто како што побарувачката за електрични возила во Европа добива удар. Од 2025 година, производителите на автомобили во ЕУ мора да го намалат количеството на CO2 што се емитува од новите флоти, задача што ќе биде уште потешко да се постигне поради новиот стандард за мерење, кој е поблиску усогласен со реалните услови на возење.

„Нема смисла индустријата да треба да плаќа казни кога не се воспоставени рамковните услови за зголемување на бројот на електрични возила“, рече извршниот директор на VW Group Оливер Блуме (Oliver Blume) за време на годишната презентација на резултатите на компанијата во минатата среда.

„Во зависност од рамката што ја имаме на различни пазари, важно е да се прилагодат целите на емисијата и да се размислува за тоа што е реално“, рече Блуме.

Производителите на автомобили чувствуваат притисок од забавување на продажбата на електрични возила, додека на новите купувачи им е потешко да победат бидејќи стимулациите исчезнуваат, а цените на автомобилите остануваат високи.

Извршниот директор на Stellantis, Карлос Таварес (Carlos Tavares), во јануари предупреди дека брзањето да се понудат електрични возила по пристапни цени ќе заврши со „крвопролевање“ поради високите трошоци за производство.

VW ги откри плановите да претстави 30 нови и подобрени модели низ групацијата оваа година за да го засили продажниот момент, од кои многу ќе бидат чисто електрични, вклучувајќи ги Porsche Macan Electric, Audi Q6 e-tron и VW ID.7.

Сепак, транзицијата кон електрични возила е тешка, бидејќи потрошувачите се воздржуваат во светло на високите каматни стапки и слабата економија. Во Германија, најголемиот пазар во Европа, продажбата на автомобили на батерии драстично падна откако владата ги намали субвенциите.

Емисиите на јаглерод диоксид од просечниот возен парк на европските производители ќе бидат предмет на построги WLTP регулативи од 2025 година.

Автомобилските компании кои работат во Европа ќе треба да ги намалат просечните емисии на CO2 од новите автомобили на 93,6 g/km во 2025 година (врз основа на циклусот WLTP), од стандардот од 2021 година од 95 g/km (врз основа на циклусот NEDC).

За да го исполни својот удел во намалувањето на штетните гасови, VW треба да ги намали емисиите за околу 15 проценти во 2025 година, покажува анализата на JATO.

Мајкл Дин (Michael Dean) од Блумберг (Bloomberg) разузнавањето рече дека задачата е отежната поради намалувањето на владините субвенции и зголемената конкуренција од Кина.

Непочитувањето на новите правила ќе резултира со парична казна од 95 евра за секое возило регистрирано во ЕУ, помножено на годишно ниво со секој грам на километар CO2 над лимитот.

Иако европските продажби на електрични возила продолжуваат да растат, траекторијата малку скршна од курсот, предизвикувајќи несигурност кај купувачите, како и кај индустријата која инвестираше милијарди евра во транзицијата.

За следната година, VW и другите производители на автомобили можат да ги комбинираат своите флоти со компании кои произведуваат исклучиво возила на батерии, како што е Tesla на пример, што многу би помогнало да се постигнат целите, иако тоа е исто така скапа опција.

Од 2009 година, Tesla заработи речиси 9 милијарди долари од производителите на автомобили на кои им е потребна помош за исполнување на стандардите за емисии.

Блуме рече дека спојувањето е опција за VW, која сака да избегне плаќање на казните со кои би се соочила. Стимулации за продажба на повеќе автомобили со ниски емисии е уште една опција што германскиот конгломерат може да ја искористи за да ги намали просечните емисии на флотата.

Citygroup ги намали очекувањата за ЕУ, откако минатиот месец падна уделот на електричните автомобили во вкупните испораки. Според аналитичарот Харалд Хендрикс (Haraldu Hendrikse), возилата на батерии ќе учествуваат со 15,5 отсто од продажбата оваа година, што е помалку од 18 отсто.

Citygroup, исто така, ја намали прогнозата за 2025 година, за три процентни поени на 18 проценти.

ЕУ планира постепено да ја укине продажбата на нови автомобили што користат фосилни горива до 2035 година, со одредени клаузули во врска со синтетичките горива.

Во 2026 година, креаторите на политиките ќе го проценат темпото на транзицијата и неговата изводливост за потрошувачите.

Недостатоците во инфраструктурата за полнење и високите цени на возилата остануваат клучни пречки за амбициозната политика погодна за климата која ќе го преобликува деловниот случај за производителите на автомобили во регионот, вклучувајќи ги Renault, BMW и Mercedes- Benz.

„Транзицијата во областа на електричните возила секогаш ќе биде циклична, а не права линија“, им рече Блуме на членовите на седмата сила во средата, додавајќи дека сака ЕУ да се држи до планот за ставање крај на продажбата на автомобили со внатрешни мотори со согорување до 2035 година. „Потребна ни е безбедност на планирањето, не е корисно да се водат разговори за промена на курсот, токму гога имал „ветер во грб“, заклучи тој.





НАЈНОВИ