Електричните автомобили од Кина го освојуваат Мексико

Четири години по усвојувањето на трговскиот договор на САД, Мексико и Канада (USMCA), Мексико и САД се соочуваат со заедничка загриженост: прогнозите дека евтините кинески електрични возила ќе доминираат на брзо растечкиот пазар и ќе ги поткопаат регионалните производители на автомобили како што се GM, Ford. и Теslа e во процес.

Кинескиот увоз веќе започна јужно од границата со САД. Увозот на електрични возила и plug-in хибриди скокна за 443,9%, по вредност, во првиот квартал во споредба со истиот период претходната година, покажуваат податоците на S&P Global Market Intelligence.

Севкупно, 1 од 10 автомобили продадени во Мексико денес доаѓа од кинески производител, според Reuters , со седум нови марки кои влегле на пазарот само минатата година.

„Речиси преку ноќ почнавме да гледаме кинески автомобили кои возат низ Мексико“, рече Хуан Карлос Бејкер, поранешен заменик министер за надворешна трговија на Мексико.

„Во однос на тоа колку често ги гледате и колку агресивни беа нивните маркетинг и продажни кампањи од кинеските автомобили, тоа е навистина сосема очигледно.

Сепак, повиците за ограничување на кинеските производители на електрични возила во САД и Мексико неодамна се интензивираа како одговор на зголемениот увоз и инвестиции.

Според Бејкер, кој одигра клучна улога во изготвувањето на USMCA, заканата од евтини кинески електрични возила што ќе го преплават пазарот никогаш не претставувала загриженост, односно не во текот на двете години во кои се преговараше трговскиот договор.

Иако Бејкер истакна дека ниту еден кинески производител на автомобили сè уште не започнал да произведува возила во Мексико, близината на земјата со Соединетите држави предизвика особена тревога во Вашингтон.

Пратениците стравуваат дека автомобилските компании ќе ја користат земјата како порта за да ги избегнат американските царини за увоз на кинески автомобили, кои претседателот Бајден минатиот месец ги зголеми на 100%.

BYD јавно ја соопшти својата намера да основа фабрика во Мексико; сепак, нејзиниот врвен извршен директор инсистираше на тоа дека компанијата нема планови да влезе на американскиот пазар.

Странските пазари стануваат сè поважни за кинеските фирми бидејќи домашниот пазар созрева, а продажбата во Кина забавува.

Раниот успех на кинеските автомобилски брендови во Латинска Америка нуди увид во нивната стратегија за проширување за да изградат присуство во земји со голем број договори за слободна трговија, лесен пристап до ресурси и работна сила што нуди висококвалитетно производство по пониска цена.

„Имате совршен натпревар“, рече Фелипе Муњоз, аналитичар во автомобилската разузнавачка компанија JATO Dynamic.

„Зборуваме за [пазар со проектирани продажби] од 1,2 милиони единици годишно. … Ова сè уште има потенцијал за раст. И затоа [Мексико] е привлечна за секој производител на автомобили“.

Мексико ги следи стапките на најголемиот пазар на автомобили во Латинска Америка, Бразил, каде кинеските компании како BYD и Great Wall Motor веќе имаат воспоставено производствени операции.

Бразил – веќе четвртиот најголем увозник на кинески возила – забележа скок на продажбата на нови електрични возила за 91%, според Бразилската асоцијација за електрични возила.

Кинеските производители на автомобили BYD, Chery и Great Wall беа три од петте најдобри марки на автомобили.

Во Латинска Америка генерално, кинеските производители на електрични возила веќе имаат 86% удел на пазарот, според Јат, во голем дел поради агресивната конкуренција во цените.





НАЈНОВИ