Кинезите „удираат“ на европската автомобилска индустрија

Работите стануваат се поости и ситуацијата се посложена а доказ за тоа е дека евтиниот кинески Leapmotor T03 го „иселува“ Fiat 500 од производните линии на погоните на Stellantis во Полска…

На оваа тема прв пишуваше Reuters. Во таа прилика тој објави дека таканаречените инсајдери објавиле дека кинескиот електричен хечбек Leapmotor T03 ќе се произведува во фабрика за автомобили изградена во полскиот град Тичи.

Се наведува дека почетокот на составувањето е виден за вториот квартал од оваа година и дека ќе се одвива под контрола на заедничкото вложување наречено Leapmotor International, во кое Stellantis поседува контролен пакет акции.

Сложувалката добива форма и станува се поинтересна. Претходно оваа недела се шпекулираше дека Stellantis ќе го пренесе стариот бензинец Fiat 500 од Полска во нова фабрика во Алжир ова лето, бидејќи овој модел не е во согласност со новите правила на ЕУ за сајбер безбедност и наскоро ќе го напушти европскиот пазар.

Со цел да се замени стариот Fiat 500, се подготвува бензинска конверзија на новиот електричен Fiat 500e (за што исто така пишувавме пред еден ден), но во најдобар случај ќе се појави на крајот на 2025 година и ќе се произведува во фабриката Мирафиори во Торино, Италија. Па така што е јасно кој модел ќе го замени стариот Fiat 500 во полската фабрика во Тихи. Тоа ќе биде модел од таканаречениот буџетски сегмент, тоа е електричниот хечбек Leapmotor T03.

Да потсетиме, минатата есен, Stellantis и Leapmotor најавија долгорочна соработка и создавање на заедничко вложување Leapmotor International. Тој би бил задолжен за производство и продажба на кинески електрични возила надвор од Кина. Контролниот пакет од 51% од акциите на Leapmotor International му припаѓа на Stellantis, а извршниот директор е исто така назначен од Stellantis.

Корпорацијата Stellantis вети и дека ќе инвестира 1,5 милијарди евра во самата компанија Leapmotor, како и дека ќе добие 20% од акциите. Ваквиот договор и донесе на мега-концернот и две места во Управниот одбор на Leapmotor.

На тој начин Leapmotor ќе стане, всушност, петнаесеттиот бренд на Stellantis, додека останатите четиринаесет се: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram и Vauxhall.

Хечбекот T03 е еден од најраните и нај прифатливите модели на Leapmotor. Во Кина се произведува од 2020 година, додека лани неговата продажба во татковината изнесувала 35.454 примероци. Ова е приближно една четвртина од вкупната продажба на Leapmotor, така што очигледно е многу значаен модел. Минатата есен почнаа испораките на Leapmotor T03 во Франција, преку локален увозник, кој го нуди кинескиот електричен хечбек за изнајмување за само 99 евра месечно без депозит.

Сега Leapmotor International ќе управува со локалното производство и централизираната продажба во Европа. Сеуште не се знае која ќе биде минималната цена на европскиот Leapmotor T03, но како водич можете да го земете Dacia Spring, кој е споредлив по класа, а кој во Европа се испорачува од Кина, а чини помалку од 20 илјади евра.

Инаку вкупната должина на Leapmotor T03 е 3.620 милиметри. Неговата ширина е 1.652 mm, висината е 1.605 mm, додека растојанието помеѓу оските е 2.400 mm. Предната суспензија е од типот McPherson, задната е полу-независна со попречна торзиска оска. Еден електричен мотор се наоѓа на предната оска и ги ротира предните тркала.

Внатрешноста е едноставно направена, но може да се каже дека е целосно уредна. Задната клупа со две седишта има прилагодливи потпирачи за глава, а не „столбови“ поврзани со потпирачите за грб, како кај другите евтини кинески модели од класата хечбек. Екранот со инструменти има дијагонала од 8 инчи, додека мултимедијалниот екран е со дијагонала од 10,1 инчи. Волуменот на багажникот е на ниво од 210 литри, но тој број се зголемува на пристојни 508 литри со склопени потпирачи за грб на задните седишта.

Специфичниот отвор во моментов на пазарот во Кина се нуди во три верзии. Основниот T03 200 чини 6.340 евра, обезбедува максимална вкупна моќност од 54 коњски сили, како и вртежен момент од 96 Nm. Капацитетот на батеријата е 21,6 kWh, па опсегот по полнење наводно е 200 километри. Протоколот за оценување на автономијата и потрошувачката е кинескиот CLTC, а колку е тоа нереално, можеби најдобро говори податокот дека во пракса автономијата на Mini со за третина поголема батерија од 32,6 kWh (се потврди и во пракса), е едвај 200 километри. Тука може да наведеме и дека бандажите се 14-инчни и дека задните сопирачки се од типот „модерен барабан“. Навистина, на електричните автомобили и не им се потребни толку ефикасни сопирачки како кај конвенционалните, со термички погонски единици, креации на четири тркала (поради регенеративно полнење на батериите).

На просечната (средна) верзија на хечбекот, онаа со индекс T03 310, која се нуди за 7.610 евра, моќноста на електромоторот е зголемена на 75 КС и 114 Nm, капацитетот на батеријата е до 31,9 kWh, додека наводниот опсег со едно полнење е 310 km. Задните сопирачки на оваа модификација веќе имаат дискови, додека бандажите се со големина од 15-инчни.

Топ верзијата на T03 403 е достапна за 8.880 евра, а цената е оправдана.

со поголем електромотор со 109 коњски сили и 158 Nm максимален вртежен момент. Таа верзија ја има и најголемата батерија со капацитет од 41,3 kWh, што носи наводен домет од 403 километри (реално, максимум околу 300 km). Исто така, врвната верзија го обезбедува најмоќниот вграден полнач со капацитет од 6,6 kW, додека пониските верзии имаат двојно помалку, само 3,3 kW.

Европската верзија на кинескиот хечбек очигледно ќе добие многу побогата опрема во однос на безбедноста, бидејќи во Кина Leapmotor T03 има само едно воздушно перниче и нема современи електронски системи за помош на возачот, па цената ќе биде повисока, веројатно барем двјно …

Ако новодојдениот адут на Stellantis се понуди по пониска цена, тоа ќе биде голема победа за раководството на овој автомобилски концерн.





НАЈНОВИ