Водородната технологија на Toyota од моделот Mirai се сели во Hilux

Дури и по 30 години развој, технологијата на водородни ќелии за возење автомобили не е напуштена во Toyota..

Дури и спротивно на тоа, сè уште ја развиваат, а во најновата генерација ќе се тестира во нивниот pick – up модел.

Toyota објави дека нивниот Hiluks голем пикап популарен ширум светот, добил прототип со погон на водород. Досега се произведени десет примероци, кои ќе служат како демо возила.

Тие се собрани во истражувачкиот центар на Toyota TMUK во Обединетото Кралство и се претставници на новата генерација на автомобили без локални емисии при возење, кои Toyota планира да ги понуди во наредните години како алтернатива на возилата со батерии.

Во Toyota, водородните погони се развиваат повеќе од 30 години, од 1992 година, а претставените 10 Hilux ја добија најновата генерација на горивни ќелии и резервоари за водород.

Пет примероци се подложени на ригорозни тестови во реални услови на возење, додека останатите пет ќе се користат за јавни презентации и ќе бидат претставени на претстојните Олимписки и Параолимписки игри во Париз.

Постојните модели на Hilux се опремени за овие потреби со технологијата досега позната од моделот Mirai, докажана во сериското производство на тој, единствениот сериски автомобил во светот со водород како гориво. Имаат вградени резервоари, три парчиња од по 2,6 килограми, така што вкупно 7,8 килограми водород можат да му обезбедат на Hilux до 600 километри автономија. Како што може да се види на приложените фотографии, резервоарите се наоѓаат во средината на шасијата, под подот на кабината (подигнатата шасија на камионот е заслужна да има доволно простор таму).

Над предната оска, под хаубата, има горивни ќелии со полимер електролит, од кои 330, кои произведуваат електрична енергија од водород и го напојуваат електромоторот од 182 КС, сместен на задната оска. Единствен нуспроизвод на тој систем додека возите е чистата вода. Вишокот енергија од ќелиите се складира во дополнителни литиум-јонски батерии, со капацитет од 4 Ah, сместени одзади под товарниот простор, со цел да се зачува што е можно повеќе корисен волумен во самото возило.

Toyota очекува дека Европа ќе биде еден од водечките светски пазари за возила со водород до 2030 година, поради што на крајот на минатата година го отворија развојниот капацитет за фабрика за водород во Европа.

Лоциран во Белгија и кофинансиран од фондовите на ЕУ, одделот ќе работи на комерцијализација на водородни постројки и инфраструктура – сето тоа во согласност со намерите на ЕУ да стане област со нето нула емисии, како и оние на Тoyotа, за да ја направат својата ЕУ операции јаглеродно неутрални до 2040 година.

 





НАЈНОВИ