Во февруари 2021 година, Ford објави дека планира да продава само електрични патнички автомобили во Европа од 2030 година…
Сепак, побавното усвојување на електрични возила од очекуваното ја принудува компанијата да го ревидира својот првичен план.
Имено, новата стратегија не ја исклучува продажбата на возила со мотори со внатрешно согорување и во следната деценија, доколку има доволно побарувачка.
Automotive News Europe го цитира извршниот директор на Ford of Europe, Мартин Сандер, кој вели дека моторот SUS би можел да живее до 2030-тите: „Ако видиме голема побарувачка, на пример за plug-in хибридни возила, ние ќе ги понудиме“.
Говорејќи во Лондон оваа недела на самитот за иднината на автомобилот, Сандер призна дека побарувачката за електрични возила е „помека“ отколку што првично проценуваше Ford.
Ford се подготвува за линија на целосно електрични патнички автомобили во последниве години. Првото завршување на производството на Mondeo на 4 април 2022 година во фабриката во Валенсија, EcoSport беше повлечен во декември 2022 година од фабриката во Крајова, Романија. Компанијата, исто така, го прекина производството на Fiesta на 7 јули 2023 година во Келн, додека миниванот S-Max/Galaxy се збогуваше во април 2023 година, кога беа произведени последните единици во фабриката во Валенсија.
Не завршува тука, следната година последниот Focus ќе излезе од производната лента во Сарлуис, Германија. Претходно овој месец (Мај), Мартин Сандер изјави за Autocar дека одлуката за укинување на Focus во 2025 година е конечна.
Што се однесува до идните планови, целосно електричната верзија на crossover моделот Puma ќе дебитира кон крајот на оваа година. Puma Gen-E ќе се составува во фабрика во Крајова, Романија. Explorer EV на платформата MEB на Volkswagen започнува да се произведува во јуни во фабриката во Келн, а вториот Ford EV на платформата VW би можел да го оживее називот Capri.
Ford презеде огромен ризик со отфрлање на некои од неговите најважни модели, надевајќи се дека електричните возила ќе се фатат (односно ќе се позиционираат на пазарот). Побарувачката за електрични автомобили сепак се лади, што предизвикува загриженост за плановите на компанијата. Конкурентите не ги повлекоа традиционалните автомобили со мотори на внатрешно согорувње, така што луѓето кои бараат бензински пумпи сè уште имаат многу избор.
Ford неодамна навести дека може да понуди помали електрични автомобили од 2026 година, откако лансираше семејство од четири електрични теренци во Европа.
На прашањето дали има простор за електрични не-SUV модели во иднина, европскиот шеф на компанијата Мартин Сандер рече: „Дефинитивно“.
Тој исто така изјави за Autocar: „Постојат вредности кои не направија успешни во последните неколку години, како што се солиден квалитет и вредност за парите. Ова се основните вредности што Ford ги има низ целиот свет многу години. „Ќе видите различен квалитет во однос на дизајнот, ентериерот, перформансите и опремата.
Сандер рече дека Ford сè уште „не донел одлука за идните производи надвор од двата производи MEB што ги лансираме сега“, мислејќи на Explorer и тесно поврзаниот иден crossover модел Capri што ја користат модуларната EV платформа на Volkswagen Group.
Договорот за снабдување на Ford со германскиот гигант може да му овозможи пристап до новата платформа MEB Entry на Volkswagen ID.2, Skoda Epiq и Cupra Raval за сопственото компактно градско EV со големина на Fiesta.