Новиот прилагодлив контролен систем за на автомобилите на Škoda

Škoda постепено воведува нов кориснички интерфејс за системи во автомобилот..

Ова не само што го олеснува користењето, туку носи и многу повеќе опции за персонализација.

Новиот дизајн за управување со системот кој е вграден во автомобилите, односно функциите на информативно забавниот систем на екранот на допир и виртуелниот кокпит, е наменет за избрани автомобили на Škoda во различни категории и на различни платформи. Наречен Flow HMI, системот има основна основа, на која може да се додадат функции и специфични детали, вклучувајќи контроли кои се разликуваат од модел до модел.

„Се обидовме оптимално да ја искористиме дигиталната технологија и рачните контроли“, објаснува дизајнерот Даниел Хајек, кој беше задолжен за подобрување на корисничкиот интерфејс. „Затоа ги вклучивме ротационите контроли Smart Dials кои се достапни кај новите модели Superb и Kodiaq. Овие автомобили, заедно со Enyaq од 2024 година, се првите модели со новиот систем за контрола на HMI.

Новиот систем постепено ќе се воведува и во другите автомобили на Škoda, вклучувајќи ги и електричните возила.

„Прилагодувањето на системот на различни верзии на автомобилот и нивната специфична опрема беше една од нашите главни грижи за време на процесот на дизајнирање“, вели Павел Тума, кој го предводеше техничкиот дел од развојот. Но, најважно од сè беше да бидете сигурни дека корисниците го разбрале тоа. „Ова е еден од првите проекти кој се базира на работата на дизајнерите на UX и истражувањето на корисниците. Корисничкото тестирање беше нешто на кое му беше посветено многу време и внимание“, потврдува Тума.

Сè на дофат на раката

Корисничкото тестирање донесе неколку важни заклучоци: едниот беше дека возачите сакаат да имаат одредени важни функции на дофат на раката. Ова го обезбедуваат не само копчињата и другите физички контроли, туку и новиот изглед на екранот на допир. Екранот на допир сега има секогаш присутна долна лента со најкорисните кратенки и горната лента што ги групира функциите на автомобилот.

Друг важен заклучок е дека секој корисник има различна идеја за тоа кои се најважните функции. Затоа Škoda овозможува прилагодување на одредени елементи од корисничкиот систем. „Корисникот може лесно да дефинира ставки во долната лента и на левата страна од горната лента на системот“, вели Тума. Долната лента содржи пристап до вообичаените категории на функции како што се медиуми, навигација, контрола на телефонот или контрола на климата, додека горната лента содржи пристап до тековните настани и некои специфични детали (како што е контролата на системот за помош). „Имавме приоритет на функциите што им се најважни на клиентите, додека им даваме можност да ги променат своите поставки.

Секој избира свој пристап

„Работевме многу и на графичкиот концепт на системот. Како резултат на тоа, корисникот може лесно да го прилагоди изгледот на главниот екран, да ја промени позадината и боите и да избере дали графиката на контролната табла ќе ги следи овие избори или ќе остане независна и ќе ги задржи стандардните темни нијанси“, вели Даниел Хајек.

Друг важен детал е што корисниците се запознаени со боите, иконите и другите основи на графичкиот концепт на околината од, на пример, мобилната апликација MyŠkoda и веб-страницата на Škoda.

Затоа чешкиот производител на автомобили го претстави својот систем Škoda Flow со унифициран дизајн пред неколку години: да се увери дека корисниците секогаш знаат каде се наоѓаат. Генерално, дизајнерите користеа порамна 2D графика со нови анимации за добредојде, анимирана претстава на дигиталната Laura асистентка и нов изглед на мапата, сето тоа во духот на новиот корпоративен идентитет на брендот.

Заднината на екранот се прилагодува на бојата на амбиенталното осветлување

Воведени се големи промени и во околината на контролната табла зад воланот.

Виртуелниот кокпит сега е вообичаен елемент кај автомобилите на Škoda, а на него е прилагоден и целиот концепт. Не само што го одразува графичкиот дизајн на централниот екран на допир и овозможува прилагодување, туку и системот за контрола е подобрен. Додека претходно корисникот ги менуваше претходно дефинираните погледи со стрелки поставени од двете страни на воланот, сега едната стрелка ја менува содржината, а другата начинот на прикажување.

Корисниците сега имаат уште поголем избор за тоа како сакаат да ги видат информациите.

PR Škoda

 





НАЈНОВИ