Покрај електричната Panda, се поизвесно во Крагуевац ќе се произведува уште еден модел

Извори на радарот од FCA тврдат дека во халите запреси пристигнале сите алатки за производство на делови од каросеријата (паодот, калници, врати, покриви…), два електрични модели, Fiat Panda и Citroen eC3…

Пред две години, на 28 април 2022 година, Владата на Србија потпиша договор со највисокото раководство на мултинационалната компанија Stelantis за производство на електрични автомобили во нивната ќерка компанија, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Србија во Крагуевац. Тогаш беше најавено дека двете страни ќе инвестираат 190 милиони евра во реализацијата на тој проект, од кои Владата на Србија ќе придонесе со 48 милиони, бидејќи државата е малцински партнер со 33 отсто удел во заедничкото вложување, а претседателот Александар Вучиќ изјавил дека подготовките ќе траат до крајот на 2023 година и дека производството на новиот модел ќе започне во третиот квартал на 2024 година.

Во пресрет на двегодишнината од потпишувањето на договорот, странските медиуми најмногу шпекулираат за изгледот на новиот модел – дефинитивно оваа година електричната Fiat Panda ќе почне да излегува од фабриката во Крагуевац, а се повеќе извесно е дека ќе се произведува уште еден модел – додека некои локални жители „изгледаат“ дека електричните Panda модели масовно излегуваат од производствените и монтажните ленти и дека тие „камуфлирани“ веќе се тестираат на улиците во Крагуевац.

Но, точно е дека тестното производство на електричната Pandа во FCA Србија не е започнато, ниту се создадени сите потребни услови за тоа, бидејќи новата опрема се уште не е инсталирана во сите погони, а се регрутираат нови работниците е во тек. Сепак, се очекува дека новиот модел ќе почне да се тестира во мај, прво на фабричката писта, а потоа и надвор од фабриката, со тоа што практика на сите големи производители е дизајнот да го кријат со вешто камуфлажа (заштитна фолии) до официјалното претставување пред светската јавност.

Радар (Radar) дознава дека погоните во хали за пресите и лакирниците одамна се подготвени за почеток на сериско производство, дека во фабриката Body 1 се инсталирани модерни роботски линии, завршено е опремувањето на Body 2 и 3 со нови роботи и дека се работи. се врши забрзано на модернизацијата на фабриката за финална монтажа на автомобили – Склопување. Кога ќе биде инсталиран за неколку недели, FCA Србија би требало да биде една од најмодерните во групата од 20 фабрики на Stelantis во Европа и ќе произведува, а не само да склопува, исклучиво електрични автомобили, а не хибридни автомобили.

Сепак, спротивно на сите неодамнешни најави, FCA Србија, како што штотуку дознава Радар, ќе организира производство на хибридна Fiat Panda, придвижувана и од електрична енергија и од мотор со внатрешно согорување. Во рамките на таканаречената нула серија, во фабриката во Крагуевац, во пресрет на првомајските празници, беа направени првите хибридни модели.

Почетокот на сериското производство на електрични автомобили беше најавен за октомври годинава, а во Крагуевац моментално завршува „нултата серија“ – првично тестирање на новопоставената опрема и обука на работниците, идните директни менаџери во производните капацитети, тим лидери, кои кога ќе започне пробното производство, знаењето и стекнатото искуство ќе ги пренесат на други работници. На овој начин досега се произведени неколку десетици електрични панди, од кои неколку ќе бидат доставени до седиштето на Fiat во Торино на конечно тестирање.

После тоа ќе следи почеток на пробното производство и светската премиера на новиот модел, која очигледно ќе биде на 11 јули, кога Fiat во Торино слави 125-годишнина.

Сепак, се шпекулира дека локалната самоуправа би сакала новиот модел да се промовира во Србија, каде што ќе се произведува, па конечната одлука ќе ја донесе мнозинскиот сопственик, менаџментот на Stellantis, кој за разлика од Владата на Србија , ги исполни сите обврски и ги испочитува роковите од договорот потпишан пред две години.

Извори на радар од FCA тврдат дека во погонот со преси пристигнале сите алатки за производство на делови од каросеријата (подот, калници, врати, покриви…) на два електрични модели, Fiat Panda и Citroen eC3, чие производство ќе почнуваат оваа година во фабриката Stelantis во словачкиот град Трнава. Ова се вклопува во најавите дека FCA ќе биде ексклузивен производител на еден и најверојатно ќе учествува во заедничкото производство на друг модел на електричен автомобил. Оттука, може да се очекува дека во октомври, кога ќе започне сериското производство на електричната панда, да започне производството на делови од каросеријата за Citroen eC3, а производството на тие модели на автомобили да започне кон крајот на оваа или следната година.

Дополнително, FCA најавува дека во одделот со преси ќе се произведуваат делови за други фабрики на Stelantis во Полска, Шпанија, Италија…

Двата нови модели ќе имаат две верзии – панда со досег (без полнење на батеријата) од 250 и 350 километри, при што првата би требало да чини нешто помалку од 20.000, а втората околу 21.000 евра.

Почетната цена на првата верзија на eC3, со автономија над 300 километри, ќе биде 23.300, додека втората, со пократок домет, најавена за следната година, ќе чини 19.900 евра.





НАЈНОВИ