Последниот Smart ForTwo излезе од лентата за склопување

Најмалиот сегмент од пазарот остана во една рака „ сирак “, – Smart ForTwo се збогува без да остави, засега, природен наследник .,,

Неговото лансирање и неговиот комерцијален живот означија интересна приказна во ерата на микро автомобили. Секоја приказна, вклучувајќи ја и оваа за Smart, има почеток, средина и крај. Иако најважно е како завршува приказната, има моменти кои ја прават приказната најинтересна. Малите урбани автомобили во Европа отсекогаш биле крвта на пазарот, но кога Smart се појави пред повеќе од 25 години, сликата драстично се промени.

Smart ForTwo одбележа ера и тренд. Неговиот живот беше релативно долг и успешен, некои би рекле живот полн со моменти на голем сјај, но и некои помрачни.

И покрај сè, неговото збогување претставува важна пресвртница, како за брендот, така и за милиони возачи ширум светот, пренесуваат агенциите.

Иако неговиот развој започна во раните деведесетти, можевме да го видиме само за прв пат на саемот за автомобили во Париз во 1998 година и не можеше да помине незабележано.

И покрај големината, со должина од само 2,5 метри, тој претставуваше концепт полн со логика, практичност и функционалност.

Се роди автомобил кој вети дека ќе ги направи гужвите и проблемите со паркирањето минато.

Smart ForTwo беше пионер, а брендот продаде повеќе од два милиони возила

Иако почетоците никогаш не се лесни, Smart ForTwo беше мачен со безбедносни проблеми во раните фази. Сепак, Daimler успеа на „паметен“ начин со тоа што го смисли концептот „кафез“, па тој аспект за многумина беше зачудувачки. Првата генерација на моделот ForTwo беше повеќе од успешна, па Smart, кој тогаш беше контролиран од Daimler Group, одлучи да понуди втор модел, Smart ForFour. Беше истиот концепт, само со повеќе врати и повеќе седишта. Но, не беше создаден само ForFour, Smart во еден момент им понуди на клиентите купе и роудстер и деривати на crossblade.

Во текот на овие повеќе од 25 години комерцијален живот, ForTwo беше претставен во три различни генерации, а последната од нив беше претставена во 2014 година со значителни промени во дизајнот и големината, бидејќи порасна на 2,69 метри исто како и должината на „Two“.

Тоа беше и почеток на електричната ера за брендот, ера која денес зазема позначајно место од кога било.

Со повеќе од два милиони продадени единици во 46 земји ширум светот, Daimler Group во 2020 година ја објави продажбата на својата фабрика во Хамбах, родното место на Smart, на Ineos Automotive.

Договорот предвидуваше фабриката да продолжи да го произведува ForTwo четири години до 31 март 2024 година.

Тој датум веќе помина и како што беше планирано, малиот градски автомобил веќе не напушти.

Во последниве години, продажбата нагло опадна поради појавата на поевтини конкуренти.

Не помогна ниту фактот што беше достапен само во електричен формат, нешто што на крајот ја турна и онака високата цена далеку над она што беше прифатливо.

Кинезите ја презедоа контролата

Во тоа време, Smart стана цела серија производи од еден автомобил. Германците ја предадоа контролата врз компанијата на нивните кинески партнери, Geely Group, еден од најголемите азиски автомобилски конгломерати. По преземањето на контролата, имаше значителни промени во брендот кои, меѓу другото, го зголемија присуството на Smart и во другите пазарни подгрупи, вклучително и во електричниот.

Денес сме сведоци на лансирање на модели како Smart #1 и Smart #3. Возилата кои го напуштаат урбаниот концепт да го прошират својот опсег на работа исклучиво во електрични формати.

Иако ForTwo како што го знаевме нема да се врати на пазарот, неговото производство престана, но неговиот концепт не.

Имено, Smart сака повторно да го лансира моделот, иако со малку изменет формат и, се разбира, со друго име. Неговиот природен наследник ќе биде познат како Smart #2. И тоа треба да биде автомобил со микро-формат, но не толку мал како порано.

Наводно, новата генерација на Smart #2 би требало да порасне до три метри, но сепак ќе има кабина со само две седишта.

Кинезите сакаат Smart да биде евтин, или многу евтин. Ќе биде достапен само во електрична верзија со автономија од приближно 300 километри. Ќе биде лансиран во 2026 година и се надеваме дека наскоро ќе можеме да дознаеме повеќе детали за него.

 





НАЈНОВИ